Bent u niet tevreden over onze diensten? Een product is defect geleverd?
Het spijt ons zeer. We nemen alle klachten in acht zodat wij onze diensten kunnen blijven verbeteren.
Garantie verkleedkleding
Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat u als klant er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wees er van bewust dat u niet hetzelfde kan verwachten van verkleedkleding als van reguliere kleding.
Verkleedkleding vs reguliere kleding
Er zit over het algemeen erg veel verschil tussen verkleedkleding en reguliere kleding. Verkleedkleding is vaak gemaakt van een lichte delicate stof zoals polyester met aangebrachte versieringen, zoals glitters, tule, lintjes, opdrukken, kralen en pailletten. Hierdoor is verkleedkleding een stuk kwetsbaarder dan reguliere kleding. Bij normaal voorzichtig gebruik kunt u verkleedkleding vaak enkele keren gebruiken, met de daarbij horende normale slijtage. Producten die veren of glitters bevatten, zullen ook een deel hiervan verliezen. Verstandig is om deze eerst even buiten uit te schudden en deze niet in de wasmachine te wassen, maar met de hand in koud water.
Duurdere verkleedkleding gaat niet automatisch langer mee. Het kan zijn dat een kostuum duurder is, vanwege het merk, de licentie, de gebruikte materialen, exclusiviteit, bijhorende accessoires etc. Wees er daarom van bewust dat deze niet altijd van een steviger of dikkere stof zijn gemaakt en dat beschadigingen net zo snel kunnen ontstaan als bij een goedkoper product.
We raden aan de kostuums voorzichtig aan en uit te trekken, omdat daar vaak de meeste beschadigingen ontstaan, zoals uitscheuren of een openspringende rits. Help kinderen dan ook met het aantrekken van het kostuum.
Heb ik garantie op verkleedkleding?
Heel soms komt het voor dat er een accessoire mist of er een productiefout is gemaakt, zoals een verkeerd gestikte naad of losse rand. Wanneer u een product heeft ontvangen met een defect of iets niet is geleverd, vragen we u dat vóór gebruik te melden, gelieve binnen 4 dagen na ontvangst. U kunt dit defect doorgeven via [email protected], met een duidelijke foto en uw bestelling nummer. We bekijken dan of er sprake is van gebruikersschade of een fabrieksfout en nemen dan binnen 1 werkdag contact met u op. In het geval van een productiefout, bieden we u een vergoeding aan, of een nieuw product, indien nog voorradig.
Productiefouten zijn te herkennen aan een kort stukje losse naad of tule, zonder rafels of losse draden. Wanneer de rand of naad ver open is, slieren, rafels of losse draden toont, dan is er vrijwel altijd sprake van gebruikersschade, doordat er bijvoorbeeld te hard aan getrokken is. Dit valt buiten de garantie.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
U kunt ook contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Sticking Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)
Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is, dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.